Sunday, April 15, 2012

you are number one for me

bismillahirrahmanirrahim,in the name of Allah The Most Gracious The Most Merciful.


assalamualaikum readers :)


it's been about 2 1/2 months blog ni tak diupdate dengan apa apa entry.so BIIIGGG SORRRRYYY  people!biasalah,SPM candidates.haruslah hidup saya dipenuhi dengan bengkel menjawab,tuition,mentor mentee bla bla bla.so that makes me sometimes lupa yang saya masih ada blog.so,sorry sesangat uhuk uhuk :'(




well this is my 4th months of being a Fiver and my live is quite busy with all the academic programme that the teachers had arranged for us.so,me myself pun tak sure lah after update entry ni bila pulak nak buat entry seteusnya.sorry agaiiinn.sumpah rasa bersalah sangat dah lama amat tak update update entry.especially untuk yang keep on questioning me bila lah saya nak update blog yang dah usang ni ehehe :D




ohh before that,I would like to recommend to you Maher Zain's new album which entitled Forgive Me.even dekat sekolah pun dah pasang dah cd ni.maju tak sekolah saya maju takk ? *keningkening* serius lagu-lagu dalam tu sangat ohsem and niceee!so,silalah berlari lari ke kedai cd berhampiran untuk mendapatkannya XD




okey let's get back to the track.



“Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibubapa manakala kemurkaan Allah terletak pada kemurkaan ibubapa.” [Sahih Sunan al-Tirmizi, no: 1899]

It's her,
yang selalu ada dengan saya come hell or high water.yang selalu bagi saya nasihat bila saya buat salah.yang selalu makes great effort to cheerish me up bila saya tengah sedih.yang selalu bagi saya motivation bila saya rasa down.yang selalu usap air mata saya bila saya menangis.yang selalu pujuk saya dengan sabar bila saya merajuk even sebab benda kecik*batuk kecil koff koff*




It's her,
yang care about saya all the time.yang sanggup korbankan kepentingan dia untuk saya.yang put myself first dalam any situation.yang selalu faham saya while the others not.yang tak pernah pandang rendah dekat saya even saya kadang kadang suka buat benda yang immatured.yang sayang saya sepenuh hati walaupun saya ini kadang-kadang suka buat perangai annoying.yang selalu support saya bila saya rasa semua orang tinggalkan saya.yang terima saya the way i am.






When i am with her,
saya rasa bahagia.rasa dilindungi.dan rasa tenang.it's her yang selalu dengar saya punya cerita.dialah yang jadi orang first untuk saya bagitahu pasal personal problems,crush,love and so on.even orang yang saya adored diam diam pun saya beritahu dia jugak*kantoi di situ*.and i always ask her to pray for his happiness.and my happiness too.i have no secrets with her .even those mushey-lovey-dovey things yang girls lain rasa hanya boleh dikongsi dengan rakan sebaya je,tapi still i choose to tell her first.so that i can control my iman eventhough i adored him so much.as she said,i can't aproach him so the best thing to do is to left him in Allah's care.may Allah bless him,always and forever.




it's her,
my umi that i can't live without.she's my bestfriend.my crying shoulder.my backbone.my supporter.my motivator.she's the number one in my heart.saranghaeyo umi!




so people,value your mother selagi mereka masih hidup.put a smile on their face selagi masih ada waktu.pray for their happiness and their life is full with blissfulness from Allah.sangatlah rugi if kita tak try untuk show our appreciation for their sacrification taking care of us until now selama mereka masih hidup.jadilah anak yang menjadi aset untuk mereka ke syurga.ayuh!




salam sayang untuk semua.moga Allah redha,




                                                                                             sincerely,     


syukran jazilan kathiran=))

5 comments:

  1. nice one sayang !
    erm , dis entry makes me feel like "oh Allah , i do miss my mom. do place her in your jannah and please take good care of my beloved mom . nobody could replace her in my heart . i love her so much"
    so , sayangilah ibu selagi mereka masih hidup dan doakan mereka jika mereka telah pergi untuk selamanya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah may Allah bless your beloved mum and place her in jannah :)
      thanks for reading dear :D

      Delete

'/>